De ce accepta femeile rolul de mama necasatorita?

Nu ma refer la situatiile de „single mother”, caci acestea sunt cele mai trumatizante pentru mama si copil.

Mi-am amintit astazi de un suedez pe care l-am cunoscut la un moment dat. Era CFO la o companie suedeza care lucra cu Romania de ani de zile. Calatorea in strainatate, era bine vazut in compania respectiva, avea o fetita de care povestea foarte mandru. Mi-a povestit intro zi ca nu vrea sa se casatoreasca cu mama copilului sau, dar fetita il va mosteni cu siguranta, deoarece a avut deja grija de acest lucru. Nu l-am inteles prea bine, dar el m-a sigurat ca e mai bine asa. De aceea nu l-am contrazis.

Peste cativa ani am aflat ca are si un baietel. Era fericit, ambii copii erau reusiti, mama copiilor era o tipa linistita si tinea mult la copii…de fapt, era profesoara la o scoala din localitate, avea tot felul de activitati sociale, dar isi ingrijea foarte bine familia. Cand am adus vorba despre casatorie, si-a mentinut punctul de vedere mai vechi, ca e mai bine asa, dar ca are grija de viitorul copiilor.

Cativa ani nu am mai tinut legatura, ca sa aflu de la o cunostinta comuna ca in final s-au casatorit. M-am bucurat foarte mult pentru ei.

Acum vreo cinci ani am primit un telefon de la el. Venise in Romania si a vrut sa ma salute. Mi s-a parut ciudat, de aceea am sunat-o pe prietena mea, cunostinta comuna. Am aflat de la ea ca intre timp a divortat si a pierdut copiii.

De atunci ma framanta intrebarea: cum e mai bine?

Lasă un răspuns

