Medic pediatru pe post de nevasta de ambasador

De cateva luni mi-am promis ca trebuie sa povestesc despre doamna ambasador care mi-a incercat rezistenta la stress in cateva randuri.

Prima data cand am ajuns la Ambasada cu pricina era o romanca in greva foamei in fata curtii. Nu stiam noi de ce ne-au bagat cu masina prin curtea din spate si ne-au interzis sa mai iesim in seara respectiva. A doua zi in ziare erau articole si fotografii, dar ei ne credeau prosti. Noi nu trebuia sa stim, iar daca vreun client ne intreba ce s-a intamplat noi trebuia sa facem pe prostii in continuare, cam astea erau regulile de urmat. In fine, in acea ambasada erau mai multe apartamente; era o cladire veche in care se nascuse Olof Palme. Cu mobila maro veche, celebrele studiouri din anii 60-70, cu covoare plusate rosii sau bordo.
Un lucru simplu pe care l-am aflat mult mai tarziu era sa nu accepti apartamentul de deasupra doamnei ambasador, caci daca o faceai te trezeai cu ea in camera,  plina de reprosuri ca o deranjezi chiar daca mergi in varful picioarelor.
Intr-una din zile, cand stiam ca urma sa mearga la o receptie sau la un coctail, ne-am pomenit cu ea in sufragerie.
Purta o rochie cam stramta si cam scurta din poliester brocat, iar pe deasupra avea o jacheta din acelasi material. Era foarte suparata, vroia sa ne povesteasca ceva; si-a dat jacheta jos si s-a intors cu spatele la noi sa ne arate ca fermoarul era complet desfacut. Am intrebat-o daca trebuie sa se schimbe pentru receptie, iar ea ne-a marturisit ca fusese acolo.
Niciodata n-am inteles de ce se incapatana sa poarte o rochie la care fermoarul era stricat si ce vina aveam noi in toate astea. Poate pentru simplul motiv ca umblam cu mostre de imbracaminte dupa noi?
Un lucru era sigur: doamna avea mari probleme existentiale, simtea nevoia sa-i chinuie cu tot felul de trucuri pe cei care se cazau acolo si toate culminau cu celebrele pachete pe care ti le baga pe gat la plecare. Daca refuzai, aveai o mare problema: nu mai aveai ce cauta acolo. Cel mai interesant a fost atunci cand in pachetul „cu ciorapi” zdranganeau tot felul de pastile in tot felul de sticlute, niciodata n-am stiut ce erau pentru ca ambalajele nu erau originale. Oricum era interzis sa aduci pachete in tara, iar daca aduceai ceva nepermis, cum erau anticonceptionalele, puteai avea mari necazuri, care puteau culmina cu suspendarea vizei interne. Deci iti asumai riscul si-atat. Culmea a fost atunci cand din pachetul doamnei mi-a disparut in aeroport cartusul de tigari. Rudele sale mi-au reprosat ca nu am facut reclamatie in vama.
Adica dupa ce ca-mi puneam pielea pe bat pentru ei, trebuia sa mai si atrag atentia asupra mea. Erau niste oameni foarte speciali.
Preluat de aici, cu acordul autoarei blogului.



2 thoughts on “Medic pediatru pe post de nevasta de ambasador

Lasă un răspuns

