Despre sistemul de sanatate din Romania

Sistemul de sanatate romanesc

Aceasta Scrisoare catre Ministrul Sanatatii a circulat anul trecut pe internet, in prima parte a anului.

Un medic atragea atentia asupra problemelor din spitalele romanesti si spera ca ceva sa se intample, lucrurile sa se indrepte. Din pacate, cazurile de malpraxis s-au inmultit de atunci, iar tragedia de la Maternitatea Giulesti care a facut inconjurul lumii in cateva ore, a reusit sa transforme Romania dintro tara care tocmai si-a lansat brand-ul turistic cu atata tam-tam, intrun fel de monstru care arde nou-nascutii de vii in seara de 16 August, dupa marea sarbatoare crestin-ortodoxa de Sfanta Maria.

Tot timpul m-am intrebat de atunci: de ce sa se intample asa ceva dupa o mare sarbatoare?

Din cauza caldurilor excesive de 38 de grade la umbra s-au defectat oare instalatiile electrice?

Observ ca la acest lucru si la faptul ca au fost acele explozii solare nu s-a gandit nimeni, deci excludem ipoteza aceasta care nu este de domeniul fantasticului, desi prizele, bornele, firele electrice, prelungitoarele se pot arde cu viteza fulgerului in cateva secunde la simpla manevra facuta de om, sau pur si simplu cand le-a venit sorocul.

Din cauze fatidice?

Adica trebuia sa se intample o astfel de nenorocire pentru ca oamenii sa constientizeze faptul ca asa nu se mai poate? Ca sistemul nu mai poate functiona in continuare?

Ca doctorii buni trebuie sa ramana in tara sa-i ingrijeasca pe romanii de rand, mult prea saraci sa poata merge in clinici private din tara sau strainatate?

Din cauza neglijentei si a indolentei personalului din spital?

De la inceput am considerat ca setea de razbunare si ura nu-i ajuta cu nimic pe micutii aflati in suferinta, pe cei cinci bebelusi care s-au dus la ceruri, sau pe parintii lor.

Daca acesti oameni platiti bine, sau prost, nu si-au facut datoria este foarte grav insa, indiferent care ar fi motivul. Pentru ca in viata nu faci totul pe bani, implicarea emotionala, devotamentul nu se pot cuantifica atat de simplu.

Este inadmisibil sa nu treaca nimeni pe la un salon de terapie intensiva sa vada daca functioneaza oxigenul, de exemplu!

Caci functionarea oxigenului la saloanele de nou-nascuti este o problema  veche cu care m-am confruntat si eu la Caritas cu ani in urma, atunci cand copilul meu avea mai mare nevoie…dar diferenta stiti care este? Ca eu eram acolo, de fata si am vazut cu ochii mei ce se intampla si din acel moment nu am avut liniste pana cand copilul nu a primit ingrijirile necesare, iar din acea seara am pichetat zi si noapte salonul acela de terapie intensiva, caci devenise scopul vietii mele sanatatea copilului…si Dumnezeu m-a ajutat!

Coincidenta sau intamplare?

Nu pot sa cred ca diminuarea salariilor din sistemul bugetar s-a razbunat pe oameni…

Lasă un răspuns

