Ce inseamna Valentine’s Day?

Pentru unii este un motiv de bucurie, pentru altii un motiv de frustrare.

Eu am ajuns la concluzia ca o stare de bine creata din nimic nu poate fi daunatoare, ba dimpotriva! Fara excese, fara ipocrizii, fara declaratii false menite sa atraga sau sa distraga atentia. Am invatat foarte multe din mentalitatea altor popoare, in special de la greci si de la nordici.

Pe greci i-am vazut bucurandu-se zgomotos de viata, dansand singuri si spargand farfurii.

Pe nordici i-am vazut cumpatati, ordonati si disciplinati, avand cultul respectului si al muncii, dar atunci cand era vorba de sarbatorit ceva anume, dedicati din toata fiinta lor acelui scop.

La noi s-a impamantenit obiceiul ca sarbatorile trec prin stomac, ca mesele copioase ne fac viata mai frumoasa. Dar nu este chiar asa. Caci nu traim pentru a manca, ci mancam ca sa traim. De foarte multe ori hrana spirituala o poate inlocui pe cea adevarata.

Cat despre Valentine’s Day,  faptul ca majoritatea tinerilor intra in jocul acestei sarbatori mi se pare foarte potrivit. Pentru ei este o motivatie de a face un gest frumos, de a se bucura. Eu asa vad aceasta sarbatoare. Iar oamenii mari au ce invata de la tineri: sa mai renunte la egoism si la rautate…

Lasă un răspuns

