Povestiri adevarate

Kuwait-lumea araba
Lumea vazuta de mine atunci cand am fost pentru prima oara in Kuwait a fost  una fascinanta si misterioasa.
Pentru o europeanca obisnuita cu peisajul romanesc si cu cel de la Marea Egee ( numai Grecia si Cipru vazusem pana atunci ), o tara araba este ceva inedit. Era in luna ianuarie,  plecasem singura in Kuwait, insotita de o multime de bagaje cu mostre. Stiam ca la aeroport ma asteapta un reprezentant de-al nostru, de fapt un coleg.

M-am cazat la un hotel din centrul orasului, am luat masa de pranz si apoi am plecat impreuna cu reprezentantul nostru la birou.  Atunci am vazut pentru prima data ce inseamna lumea araba la ea acasa. Niste oameni imbracati in portul lor traditional vindeau diverse obiecte direct pe pamant.

Multe magazine cu vitrinele pline de obiecte din aur straluceau de la distanta. Totul miroase intrun fel anume intro tara araba. Femeile umblau cu fata acoperita de-o masca, erau imbracate complet in negru, in timp ce barbatii erau imbracati in alb sau bej, iar pe cap purtau salurile acelea specifice de culoare alba, sau alb cu negru.

Cea mai interesanta experienta a fost in piata. Acolo vindeau la tarabe niste femei in varsta imbracate in negru cu masti pe fata. Li se vedeau numai ochii cu care te sfredeleau insistent, parca te hipnotizau…

In piata mirosea a condimente din lumea araba, a mosc, a portocale, a cafea, a hel. Am intrat intrun chiosc unde erau arome de sapunuri si de parfum. O lume aromata, ametitoare, fascinanta.

Barbatii arabi privesc femeile europene intrun anume fel. Mi s-a spus la vremea respectiva ca un barbat care atinge pe strada o femeie si este  reclamat,  poate face inchisoare.

 

Lasă un răspuns

